Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matchmiss
chrillew skrev:löste du problemet, intresserad av orsaken
Vart iväg och jobbat långt hemifrån enda tills nu så inte köpt någon ny LMM än men ska köpa det nu när pengarna trillar in :-)-)
av Matchmiss
Jag vet/har kollat så jag ska ha LMM med slutnr 107, men däremot har jag ingen aning vilken lamdasond jag ska ha eller hur jag kollar det.

På bildelaronline24 får jag fram dessa 2 klara lambdasonder utav bosch:

http://www.bildelaronline24.se/bosch/1148886

http://www.bildelaronline24.se/bosch/1148728

Men vet inte vilken jag ska ha, dessutom så tror jag att jag bara har 1 lambdasond, men vissa har sagt att jag har 2 medans andra säger att 2 kom först på S70/V70?

Sedan tänkte jag kolla om någon vet ang. WG, tänkte köpa en ny från ebay, men finns ju förinställda, vilken ska jag ha? 0.4? Tänkte ju köpa en som inte går att justera så den är rätt inställd direkt och är gjord just för det också!
av Matchmiss
Lucif3r skrev:För att veta vilken lambdasond man ska ha får man skruva ur sin befintigla och skriva ner nummret som står på den. Tror inte det finns någon genväg, iaf inte om du vill vara säker på att få rätt sond.
Ah okej, tackar för infon! :-)-)
av Matchmiss
Matchmiss skrev: Sedan tänkte jag kolla om någon vet ang. WG, tänkte köpa en ny från ebay, men finns ju förinställda, vilken ska jag ha? 0.4? Tänkte ju köpa en som inte går att justera så den är rätt inställd direkt och är gjord just för det också!
Någon som kan svara på detta också? :) :-)-)
av Matchmiss
Lucif3r skrev:0.4 är vad grundladdet är på V70 iaf, men jag vet inte om det är samma på 850, dom kan ha lägre...
Ganska säker på att 850 t5 har grundladd på RUNT 0.4, men betyder det att man ska ha en WG som är inställd på 0.4 också? För finns på ebay som är inställda på 0.4 så lite sugen på en sån! ;-//
Råd vid motortvätt

Jag vet inte jag men jag tycker det duger gott att[…]

Dimljus v70 97

Jag är med, får koppla imorgon. Bilen &[…]

V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Hur ser denna process ut?