Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok då är det frågan hur man tätar bäst. Det första läckaget är precis innan turbon där slangen från magnetventilen går in samt runt där PTC-nippeln sitter går det att täta eller är det nytt rör från LMM till turbon som gäller? Ska försöka ta en bild imorgon så att ni förstår vart exakt jag menar :D. Sen läcker det även vid plast tryckröret från IC till gasspjället det läcker där tempgivaren för insugsluften sitter samt turbotrycks givaren.
av TobbeViktor
Skulle tippa på att det är runt givarna på tryckröret som spökar mest. Jag hade min spricka emellan plattan som givarna sitter på och röret. Lagades tillfälligt med epoxy och silvertejp, men bytte sen hela rördelen och såg till att det var tätt runt givarna. Har för mig det satt o-ringar som tätning.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja o-ringarna var i fint skick tog lite motorolja på dom så att dom skulle glidaner lätt igen och täta. Ska se om jag lyckas göra tätt annars blir det nytt rör :).
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Insugsröret är ju inte så känsligt, inget övertryck i det t ex, så det kan du ju faktiskt täta med sillikon, epoxylim eller liknande.
Om inte annat kan du ju göra så "tills vidare" för att se om felet försvinner, och sen ev. köpa nytt rör om du vill det.
Råd vid motortvätt

Jag vet inte jag men jag tycker det duger gott att[…]

Dimljus v70 97

Jag är med, får koppla imorgon. Bilen &[…]

V90 läggs ner.

Vilken tur att jag redan är klar med Volvo :[…]

Hur ser denna process ut?