Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kevin64
Hej!
Är det någon som kan säga eller ha råd till mitt problem. Har en v 70Glt 2.5 20v -98som min laddnings lampa börjar lysa när jag dra på, och när jag övervarvar upp så slocknar den. Kan det vara laddningsregulator paj?? eller batteriet som är dåligt?? eller är det remmen som behöver spännas bara?? Tacksam för råd.
av MickeM
Tjena.

Batteriet kan du utesluta.

Remmen, är ju bara att känna på med handen.
Är den för slak, så bör den spännas ändå.

Regulatorn känns mest trolig.

Micke.
av sensonic
Vad är skillnaden på "dra på" och "övervarvar upp"?

Årsmodell kanske hjälper också men remmen är väl nummer ett att kolla. När byttes multiremmen senast? (Och var det längesedan är det kanske läge att fundera på kamremmen också.)

En annan buse på äldre bilar kan ju vara frihjulet på generatorn som kärvar också. Då brukar det från tid till annan förekomma ett krasande läte vid generatorn och beroende på hur trasigt det är inuti kan det tappa frihjulsfunktionen och öka lasten på remspännaren. Men det sitter inte på alla årsmodeller.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Min ladd/generatorlampa höll på och lös och hade sig för ett halvår sedan typ. Men den laddade som den skulle osv.
Nåja, hur som, en månad sedan ungefär(laddlampan hade då alltså lyst till och från i 5mån ungefär) så tackade batteriet för sig, så fick köpa nytt.
Sen dess har inte laddlampan lyst en enda gång.
Så, i mitt fall var det ändock batteriet som bråkade. Har du möjlighet att låna någons batteri ett tag så gör det, då kan du ju garanterat utesluta batteriet iaf.

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]