Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peter911
Hej.
Jag har en S70 -98 med manuella stolar och undrar om strömkontakten under stolen går att koppla in i ett par elmanuvrerade stolar från en S70 så de fungerar???
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Mnjae, tvivlar på det. Den enda kontakt jag har i min -97a under stolarna är ju den till rövvärmen. Visst GÅR det koppla in sig där, men då måste du ju slå på värmen varje gång du vill justera stolen :roll:
av jrek78
Min v70 -98, är import. Fanns ej rövvärme. Dock var kablar framdraget. Några andra fanns inte där. Så när jag satte i R stolar, så fick jag göra ett eget kablage till el styrningen. Skulle vara ganska intressant om det är fördraget på svensk-sålda vagnar..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
jrek78 skrev:Min v70 -98, är import. Fanns ej rövvärme. Dock var kablar framdraget. Några andra fanns inte där. Så när jag satte i R stolar, så fick jag göra ett eget kablage till el styrningen. Skulle vara ganska intressant om det är fördraget på svensk-sålda vagnar..
Du har(hade) till 99% rövvärme i din import, du hade bara inga knappar för det. Det finns inga speciella stolar utan rövvärme som dom sätter i exportbilar.
Typ samma sak som färddatorn, alla x70 har färddator, dom är bara inte aktiverade i vissa. Samma med stolarna - i med knappar så har du rövvärme sen, förutsatt att värmetrådarna inte är kassa då.

Min import hade ju inte heller rövvärme, men i med knappar och reparera det trasiga kablaget till termostaten så hade jag rövvärme sen, iaf på passagerarstolen... Förarstolen fungerade några dagar, sen antar jag att värmetrådarna brann av. Garanterat redan skadade sedan innan(knän i stolen eller nått...)
av jrek78
Lite osäker nu, men kan inte minnas att det fanns några kablar under själva stolen..
Kablage till värmen bak fanns inte. Inte heller i sits å rygg..
av peter911
Lucif3r skrev:Mnjae, tvivlar på det. Den enda kontakt jag har i min -97a under stolarna är ju den till rövvärmen. Visst GÅR det koppla in sig där, men då måste du ju slå på värmen varje gång du vill justera stolen :roll:
Med tanke på alla dina inlägg här på forumet utan att veta NADA vore det bättre att du och ditt oseriösa tyckande försvann härifrån. Min fråga gällde en årsmodell du inte har och likväl svarade du om DIN årsmodell. Du och dina hitta på svar kanske går hem någon annanstans som jag ger fullständigt ger fan i. Håll dig härifrån. VEM ÄR ADMIN HÄR?????
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Vafan är ditt problem egentligen? Vet du ens vad som skiljer en -97a och en -98a åt? Nej, det är uppenbart att du inte gör.
Men men, vad kan man begära av någon som är så inkompetent att denne inte ens kan koppla plus och minus....
av Mardy
Nu är iofs min bil inte heller exakt samma modell, men det är inte så stor skillnad.
Jag har en 850 -96 och jag hade inte fördraget. Men hittade en bil på skroten som hade. Så jag följde kablarna fram till de förgreningskontakterna som sitter i de främre hörnorna innanför instrumentpanelen/ovan för fötterna, noterade var de satt och kopplade loss.
Mitt fungerar strålande i min bil!
Kollade även på V70 när jag var på skroten och de såg lika dant ut, dock hade den bara sneakmodell med el på förarsidan.
Jag hade bara en kontakt till stolsvärme från början, så jag misstänker att om du också bara har en så har du inte fördraget.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag har kollat på min s70 och det är inte fördraget kablage till elstolarna på min bil det är en 99a.

Jag hade bytt följande om du skall ha bilen e[…]

Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]