Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av koffen
Håller på att byta bussningen till bakaxeln. Jag fick loss de två lodräta skruvarna med kan inte bända ut axeländan så att jag kommer åt den tvärgående skruven. Måste man lossa på båda sidor plus krängningshämmare för att få tillräckligt spelrum? Eller hur gör man? Hittar ingen beskrivning när jag letar på forumet. :?:
Jag tänker chansa på att det är fråga om alu-bussningarna, och jag blev då tvungen att ta bort krängningshämmaren. Vill också minnas att det var lite trångt att komma åt sista skruven.
av *pettson*
taxi skrev:Jag tänker chansa på att det är fråga om alu-bussningarna, och jag blev då tvungen att ta bort krängningshämmaren. Vill också minnas att det var lite trångt att komma åt sista skruven.
Krängningshämmaren måste bort och bakvagnen ska isär helt och hållet. Tips.. byt bägge.
Glöm inte 4 hjulsjustering.
Det gick ju bra att byta MEN jag såg att den ena bakvagnslagringen/bärarmslänkfästet eller vad det kallas också var kraftigt glapp. Måste byta det också. Gör det när jag ändå har axeln demonterad. Är det lika lätt att byta denna eller brukar de sitta hårt fastrostade i länkarmen?

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]