Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er igen,

Har inte gett mig på förra felet än, fästmön är nere och hälsar på sina föräldrar, men tänkte att jag skulle forska vidare med ett annat problem. Det är ju ett vanligt fel förstås, men jag hittar inte någon beskrivning för vart slangarna går.

I bagaget under högra delen i golvet hittar jag ju ett filter där det finns lite vätska i, men det verkar inte som att det tillförs någon ny vätska när man kör igång för spolning på bakrutan. Så jag förmodar då att stoppet ligger någonstans längre fram i bilen. Men slangen går ju in under inredningen och baksätet men sen vet jag inte vart den tar vägen.

Nu har jag inte kontrollerat själva pumpen i sig för bakre spolning, men det "låter" ju i bilen när man aktiverar spolningen för bakrutan. Alltså, pumpljudet hörs precis som när man aktiverar pumpen för spolning fram. Så första felet borde ju inte vara pumpen.

Och eftersom det inte verkar tillföras någon direkt vätska till "filtret" under golvet i bagaget så känns ju ett stopp som ganska troligt, men då längre fram och då är väl bara frågan vart slangen går vidare. Går den ner, ut och under bilen eller ligger den inne i inredningen eller ja?

Har ni någon koll och tips? :)

Edit..
Glömde förstås skriva, en Volvo 855 -94
Ok! Då får vi kolla där bakom. Finns det möjligen någon "guide" eller liknande för vart clipsen sitter eller är det bara att hoppas på att de inte går sönder som gäller? :)

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]