Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70 Janne
Hejsan
Varningslampan för låg vattennivå tändes plötsligt, kollade om det fanns vatten och det var fullt. Kan det finnas någon annan orsak varför den tändes.
Äger en Volvo V70-00

Ha en trevlig sommar
av Frigge
Fel på nivågivaren i behållaren
av BGA
De var dåligt med svar! Har samma problem med en V70-99. Varningslampan verkar leva sitt eget liv. Har provat en ny givare och testat givarna med en magnet och båda fungerar. Kopplade bort batteriet 10 minuter - lampan lös inte - testade med att trycka ner flottören i exp.tanken. Lampan tändes och förblev tänd! Någon som vet hur Volvokonstruktörerna tänkt sig (eller inte tänkt) hur denna lampa skall fungera?
av Kena
2 fel jag vart med om. Flottören kläggar fast i botten på behållaren och givaren lossnat från höljet den sitter i (sitter nu fast med ett tuggumm, seriöst va)
av BGA
Tanken är losstagen och noga rengjord och flotören rör sig ua. Jag har alltså två reedkontakter som jag mätt med mitt Fluke instrument och en magnet. Båda funkar utmärkt. När jag kopplar lös (inte i tank) reedkontkt till bilens system och påverkar den med permanentmagnet borde varningslampan tändas o släckas beroende på avståndet magnet - reed, men lampan förblir då tänd som om den lagrats i ett minne. Tycker att den skulle funka som systemet för varning låg nivå i spolarvätskan. Vid låg nivå blinkar den till i kurvor för att sen släckas. På så sätt får man en tidig varning.

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]