Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrisrolex
Under påskledigheten var det dags att ta fram den gamla trontjänaren efter vinterförvaring, dock med visa komplikationer. Med dött batteri så passade jag på att införskaffa ett nytt till bilen samt till fjärrkontrollen också.

Men tyvärr så kan jag inte lyckas larma av bilen. Varje gång jag ska öppna förardörren eller starta bilen så drar larmet igång.
Har testat det mesta men inte lyckats med större framgång, som gett följande resultat:
1. Att programmera in fjärr-nycklen kräver att larmet är avaktiverat.
2. Att vänta 30 sekunder för att larmet ska tjuta klart och sen starta bilen inom tio sekunder går inte alls. Startspärren går in iallafall.
3. Att glappa med säkringen(6) för att få larmet att återställa sig har inte medfört något.
4. Jag kan starta bilen genom att koppla bort säkringen(6) på larmet men då kan jag inte låsa(Har x70-handtag runt om bilen) bilen. Jag kan larma bilen genom att koppla in säkringen men då går larmet när jag försöker starta bilen. Lite moment 22 där....
5. Att bygla om relät 210/211 hjälper mig inte att inaktivera larmet utan känns som en tillfällig lösning för att köra den till verkstan. Eller har jag fått det om bakfoten? Har inte rört relät ännu.

Jag har helt enkelt slut på alternativ här och google har inte gett mig några fler förslag. Är det verkstan som gäller imorgon efter ledigheten eller kan ni eminenta människor på detta forum hjälpa mig ytterligas en gång?

Tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Ta relä/styrenhet och fjärr till Volvo för upplåsning. Sen kan du para ihop dom hemma igen.
Jag har gjort detta ett par gånger, dom har då inte haft hjärta att ta betalt, så ta med fikabröd ifall dom är lika hyggliga mot dig!
Jag får tacka för er hjälp men tyvärr blev det så att jag byglade mellan 50e och 50f då jag inte lyckades få till det. Trots hjälp från en verkstad.
Att öppna bilen via bakluckan får bli en temporär lösning fram till sommaren.
Det var svårt att få tag på detta verktyg. Bild
Bilia hade aldrig hört talas om detta fenomen och ville ta in den på en felsökning. 1000kr skulle det börja på.
Mechanum hade ingen på plats och de skulle kunna möjligtvis ordna en dagen efter.
En verkstad ville att jag skulle boka en tid. Mycket att göra.

Men en verkstad hade den längst ner i en konstorslåda som de var tvungna att damma av lite lätt. De tog inte betalt och allting gick på 5 min max. Men tyvärr så fungerade det ändå inte när jag skulle koppla in och jag hade inte mage att återvända och fråga igen.

Ett tips till de som läser detta och har samma symptom. Ta med enbart relät till verkstad så är de mer villiga att hjälpa dig. Ju mindre det är desto fortare går det.

Men tyvärr slutar det inte där än, för vinter verkar ha tagit med sig vänster bakbroms.
[youtube]
[/youtube]

Varmt som sjutton var det efter färden men bara på den sidan. Blir att byta ok antagligen.

Idag har bilden varit på service, under 3K […]

Felkoder styrvinkelsensor V70 -07

Den ska vara nollad efter konstens alla regler, oc[…]

Jordfel, sök på det här så f[…]

Min motor låter som man slår handen &o[…]