Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krewken
Har köpt hem en begagnad instrumentkonsoll golv (den som sträcker sig från myntfacket, förbi växelspaken, mittarmstödet och bakåt) pga. att min har blivit repig och sprucken.
Så hur gör jag för att byta den? Vilka verktyg behöver jag, var sitter skruvarna osv. Behöver dessutom flytta över "trä"-inläggen till den nya konsollen.
mmm, nu vet jag inte om det skiljer på C70 jämnfört med S/V70, men på S/V70 är det iaf så att du lossar 2 skruvar som sitter under en lucka i mittenfacket, sen tar man bort den svarta plasten runt handbromsen(knöligt), ta bort myntfacket med tillhörande sätesvärmarknappar, sen lyfter du bara hela skiten i bakkant och kopplar ur kontakterna när du kommer åt dom, lirkar ur hela paketet ur handbroms och växelspak och drar allt bakåt. Då får du hela paketet i näven.

Träpanelen osv är skruvad underifrån, så du kommer inte åt dom utan att plocka bort hela paketet.

.... Eller så kan du göra som dom gjort i min bil - bryta loss allt -.-.... Inget jag rekommenderar dock :P
Allt stämde tills jag kom längst bak på konsollen, det visar sig att det sitter två skruvar under baksätet där konsollen löper in.
Har försökt lyfta upp sitsen i baksätet men det går inte. Jag kan känna båda skruvarna med fingrarna, men jag kommer inte åt att skruva ut dem.
Måste jag ta bort baksätet och hur gör jag det?

****Hittade fästena som satt längst ut på vardera sida som sätet, det var bara att rycka rakt upp så släppte det*****
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS