Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CJP12
Hej på er

Jag har köpt en c70 2,4t cab från 2000 här i dk. Ibland tänds olika lampor (varierar vilka) samtidigt som "speedometeret" går ut. alt funkar - och typiskt blir allt normalt igen efter två minuter... Vanligt fel?

Dessutom ljuste motorlampan när jag tog över bilen - det har slutat efter att jag har varvat igenom motorn lite.. Men - det förekommer mig att det är vanliga fel på LMM eller så på dessa motorer? Den dricker lite olja dessutom - villet väl är vanligt?
av CJP12
.......... Ja, det blev jag tyvärr inte klokare av. Kanske felkoder kan säga någonting, och kanske det inte finns ett felkod för elektrisk krångel, som detta verkar som att vara.

Är det någon annan, som har upplevt samma symptom och kan hjälpa med en diagnos? Hade BMW cab tidigare, som hade samma symptom - symptomen då kom för at sladdar i backluckan var "krossade" eller hvad man säger. Inte fanns det felkod för det häller.
av CJP12
Det är tydligen ABS-boksen som är ett väldigt vanligt fel. Nu vet ni det om någon annan söker på liknande fel.
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS