Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robbis
Haha undrar om man blir lurad på vissa verkstäder?. volvo Bila tog 839:- riksdaler för att byta 4 st instrument lampor och jobbet skulle ta ca 1 och halv timme totalt. Så var det med den saken. Jag blir alltid fundersam när man hör att det går ganska lätt och snabbt att byta själv kanske inte på 15min men väl 30min för den som aldrig gjort förut.
ville bara informera vad det kostar på verkstad.
Användarvisningsbild
av taxi
Sista gången jag köpte lampor på Volvo fick jag betala 75 kr styck. Till knapparna bredvid ratten. Börjar bli dyrt nu.
Användarvisningsbild
av robbis
Ja det stämmer bila tog för mig 60Kronor stycket för en lampa i kontakterna för tex Värmen i bakrutan och dom andra kontakterna som du beskriver runt ratten. Förmodligen är det för att dom är svåra att tillverka eller dom går helt enkel sällan sönder. Det är mer lönsamt att hämta dom kontakter man behöver på tex Returbilen som numera finns i hela Sverige där ligger en kontakt på 20-30kronor.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
robbis skrev:jobbet skulle ta ca 1 och halv timme totalt.

Iofs... Har du passagerar airbag? För isf är det möjligt att dom rycker batteriet och låter bilen stå 30-60min, något som för en verkstad kostar pengar, men som man hemma på gården kopplar ur och går och dricker kaffe så länge.
Så räknar man med den tiden så hamnar man nog på runt timmen.

---------------------

75kr styck för en jäkla lampa? Skulle jag aldrig i livet betala!
Användarvisningsbild
av robbis
Nix igen passagerar airbag finnes på min vad jag kan se, brukar väl vara stansat på panelen på höger sida. Så ja det blir väl något i den stilen att ta en kopp kaffe sen pilla med skiten. Får se hur det blir.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ok, ja det brukar vara både instansat och sitta en klisterlapp att man inte får ha barnstol i framsätet om man har airbag där. Klisterlappen kan ju iofs ha blivit bortplockad under åren, den är ju inte snygg direkt :P

Har du ingen passagerarkudde så behöver du heller inte koppla ur batteriet.
Om du ska byta till LED lampor i huset så rekommenderar jag t om att du INTE kopplar ur batteriet(om du inte har kudde), då du behöver dra igång tändningen innan du monterar ihop allt(för att kontrollera att du vänt LED'sen rätt, dom är polaritetsberoende).
Det är ju jäkligt surt om man skulle montera ihop allt bara för att upptäcka att man vänt en LED fel så man måste isär med allt igen :P
Ryckig V60CC D4 AWD -16

Du berättade förstås om denna glit[…]

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS