Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Offer
Tjenare.

tror jag har ett termostatproblem. nålen ska ju stå rätt ut ut höger ( ska peka 90 grader) och jag antar att det är ca 90 grader i vattentempen då. men nu när det är ca 2 + till -3 minus så åker nålen ner 2 streck. blir ingen jättevärme i i bilen ska jag inte påstå. var fortfarande inte varmt i bilen efter 4 mils körning (landsväg). får gasa på väldigt hårt och varva ur växlarna för att tempen ska hålla sig upp. borde jag byta termostaten kanske?
av Offer
det var nästan de jag tänkte :). får bli att åka och köpa en ny imorn då. såg på emca att det finns 2 termostater beroende på längd. kan man ta reda på vad man har utan att plocka isär de?
av Offer
DayDreamer skrev:Jag köpte en på Biltema har inte monterat den än så jag vet ej om den passar.

okey. när ska du montera i din? är de likadan motor som min?
av Offer
tänkte bara göra en liten uppdatering. blev en original termostat. den kosta 259 kr inkl packning på volvo. så var inte så mycket att bråka om. tempen funkar klockrent nu efter bytet iaf :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Jag tyckte 250kr var dyrt för en original termostat det var därför jag köpte en på Biltema sen är frågan hur bra den passar.

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det