Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan på er.
Jag köpte nyss en v70 classic -00,och säljaren(en kompis) skickade med en volvo org. extraljussats. En förpackning med kablar,knapp,fästet för lampor, relä,mm.
Det jag undrar är om reläet( volvo v23134-c52-x366) orkar med 2st 100w halogen,eller är detta relä,avsett för 2x55w? Hur många ampere är detta relä på? Hittade inte nån info i bruksanvisningen om detta. Om inte,hur många ampere bör jag ha på reläet om det ska orka 2x100w?
Tänkte mest på reläerna i kabelsatsen från Biltema,där dom säljer en sats för 2 ljus,där det står max 2x55watt. Därför undrade jag om mitt relä också är för klent.Föressten, var det bara att ta bort nr plåten och skruva extraljushållaren rakt i kofångaren? Hur långa skruvar hade du? /Grannen.
Ha ha, såg inte att det var du!

Jag drog bara flera grövre självborrande plåtskruvar i plasten. Kanske 30mm långa. Plasten är väl kanske 5mm tjock.
Jag har flera kvar i burken om du vill ha.

Ju närmare maxlasten man kommer så ökar ju risken för att det ska bränna fast.
Det har hänt mig förr.
Nu var nog det relät "räddat" från nån bil på väg till skroten troligen. Hrrrm.

Det borde dock räcka med ett relä för 2 x100w, men det finns ingen egentlig nackdel i att ha två.
Extrakostanden är väl 50kr+ lite mer pyssel.

Räcker det inte med 2 x 55w?
Snällare mot strålkastaren också.
Blir nog herrejössesljus ändå.

"Grannen"
Kan intyga att det står inget mera på relät en 12V och artikel nr.
Jag kör alltid dubbelrelä om det är mera än 2 lampor och över 55w i vardera. Inte så kul när relät brinner och man måste slita upp huven dra ur säkringen då lysena är konstant på :P (Har hänt mig )

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]

Okej, ska testa det