Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Royger
Det är dags att börja på min bilsamling med bilar som väcker minnen från min ungdom. Om några år hoppas jag ha 8-10 bilar som ska behållas.
En röd 850 R och en gul T5-R har givna platser bredvid t.ex. en 300 ZX TT, en M3 E36 3.2 och en Evo VI TME.

Finns det några kvar i originalskick?
Har ni sett några till salu?
Hur hittar man dem?
Att hitta vad du söker i Sverige känns rätt lönlöst. Jag hade inriktat mig på närmare kontinenten än Sverige och USA.
av Royger
Micce1980 skrev:Att hitta vad du söker i Sverige känns rätt lönlöst. Jag hade inriktat mig på närmare kontinenten än Sverige och USA.
Tror du det? Nån enstaka lär ju stå undangömd i Sverige skulle jag tro.
Måste ju inte va mint condition men orörd lågmilare iallafall.

Var såldes flest R? USA ? Vad menar du med kontinenten?
Royger skrev:
Micce1980 skrev:Att hitta vad du söker i Sverige känns rätt lönlöst. Jag hade inriktat mig på närmare kontinenten än Sverige och USA.
Tror du det? Nån enstaka lär ju stå undangömd i Sverige skulle jag tro.
Måste ju inte va mint condition men orörd lågmilare iallafall.

Var såldes flest R? USA ? Vad menar du med kontinenten?
Ja allt är ju möjligt men ta Tyskland som exempel, där finns det bra många fler som har råd med en kul helgbil och dessutom har råd att hålla efter dem. Här har vad jag vet för många av dessa R-modeller fått smaka på "kostnadseffektiva" 18 åringars okunniga lack- ock mekkunskaper. Samt att de innan dess brukats varje dag i många år med många kallstarter.

Kanske dryper ovanstående av fördomar. :wink:

Med kontinenten åsyftades Västeuropa.

Skulle heller inte stirra mig blind på miltalen hellre en oskruvad (pimpad) som rullat 20 000 mil mellan Hamburg - Hannover, Göteborg - Malmö än en som stått i ett fukstskadat garage i Skövde. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
Synd bara den INTE är i original skick. Jag skulle då inte anse automat är den ultimata R modellen ...och vad menar han med ny R stereo. Finns vad jag vet finns ingen unik stereo för just R modellen
V90 läggs ner.

Men det var trots allt ett SUV stuk på den[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Upptäckte nu att den sitter på andra si[…]

Kupéfläkten står still

Det kan komma in pinnar och annat i fläkten e[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag […]