Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ok... Hmm..
Min gissning är att när du drog ur LMM'en så gick bilen redan på sitt nödprogram, därför märkte du ingen skillnad. När du sen stoppade tillbaka LMMen igen så försökte bilen byta till sitt vanliga program och misslyckades(=bilen höll på att dö), och böt då tillbaka till nödprogrammet(=bilen blev stabil igen).
Observera att det är en gissning/spekulation från min sida.
Jag åkte och köpte en ny LMM och bytte, men problemet kvarstår tyvärr.
rycker fortf vid gaspådrag, men koden försvann i dosan men de uppkom en ny "P0305" som ja kunnat läsa mig till är misständning i cylinder 5. borde de kunna bli misständning me nya stift, rotor, fördelarlock och nya kablar?
Användarvisningsbild
av taxi
Om det blir fel på ventilen till luftpumpen, eller styrningen till den, så tror jag att avgaser kan gå bakvägen och orsaka problem. Läs på om "SAS secondary air injection system", så kanske du hittar något om ditt problem.
Jag har en -00 som också rycker ibland vid gaspådrag efter byte av stift och bränslefilter. Jag har spolarna direkt på stiften så det är lite skillnad på våra bilar. Hursomhelst. Kopplade in läsare, loggade misfire och fick bekräftat att det var så och på cylinder 2. Bytte stift ikväll och efter en längre provkörning fick jag inte tillbaka problemet så jag är vid gott mod att det var problemet.

Så varför inte prova att byta stift på femmans cylinder? Har du inget hemma så flytta det till en annan cylinder och logga igen. Flyttar felet så är det väl stiftet.

Mitt falerande stift var ett Bosch Super Plus. Bytte till Volvo original.
Haha hittade va problemet var, tog upp tändstiftet i cylinder 5 som va bäcksvart av sot och så såg ja att stiftet låg mot polen, så rengjorde de lite försiktigt och böjde upp stiftet lite så de vart ett mellanrum så nu går den utan ryck vid gaspådrag. men de ska va speciellt mått på tändstiften va? va kan man hitta sådan info? för nu böjde ja bara upp den lite, så är troligtvis inte rätt mått mellan stift och polen.
Hu-650 ersätta på v70

Hej, jag har en Volvo v70 -06 där jag äm[…]

Återkommande värmeproblem

om du tror ha avgaser i kylsystemet, alltså […]

Vida 2014D

ja pirat versioner finns väl om du googlar tr[…]

Har haft exakt samma fel på min 2011. Det va[…]