Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ragz
Hej har en steg 1 chippad cross country -98 som känns lite trött nån som har nå tips på varför. Tyckte den va lite trött före så därför chippade jag den med steg å tänkte att de borde göra en del men tycker inte att de blev just nån mer ork i den :???:
av JanneVTR
Hej.
Om jag får vara dryg :roll: , varför kollade du inte bilen innan du chippade den om den nu var slö?? Kanske är/var något enkelt fel på den??

Om jag inte ska vara dryg, det är ju inga räsermaskiner precis (var den chippad innan??)
Kolla efter felkoder och ev. läckage.
Annars kan det vara vad som helst.. kanske täppt katalysator... tänddelar.... tja du fattar.
Användarvisningsbild
av Nexus
Steg 1 ger ca 0,6 i ladd. Jag har liknande steg 3 det ger ca 0,8 och min var inte direkt slö original men man vill ju alltid ha mera effekt. Steg ett märks mest när man ligger trycker på vid omkörning då märker man den har mera ork i maskin.
Som sagt det är ju en förutsättningen bilen går bra original för trim ska ge trevlig effektökning :D
Hur långt har bilen rullat? kanske din turbo är slut?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jasså, jag antog att laddet ökades till 1bar precis som T5...

Ok, då kan vi alltså säga att ditt steg1 ger fortfarande mindre effekt än en orginal T5a(T5 laddar 0.8 orginal), plus att du åker runt och släpar på en tung AWD.
T5or är ju inte heller några raketer orginal direkt, men iaf bra mycket piggare än 2.5orna, plus att dom har utrymme för betydligt högre effektuttag än 2.5.
av ragz
Visst är de en stor å tung bil men trodde iaf att de skulle bli mer ork i den än så här. Den har rullat 22000 å vitryker inget som dom brukar kunna göra när turbon blir slut. Vet dock inte va laddtrycket ligger på för jag har inte hunnit med att plocka i en mätare
av *pettson*
ragz skrev:Visst är de en stor å tung bil men trodde iaf att de skulle bli mer ork i den än så här. Den har rullat 22000 å vitryker inget som dom brukar kunna göra när turbon blir slut. Vet dock inte va laddtrycket ligger på för jag har inte hunnit med att plocka i en mätare
Vad var det för trimfirma och vad angavs för extra effekt?

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]