Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Innan ni hoppar på mig om att undvika "tattarlagningar" .....så hade jag en tanke .....

Vore det inte en bra idé att skarva in nya givare mha fukttäta AMP anslutningar?
Anledningen till jag ens funderar på detta är att det verkar vara mer jobb att få igenom en ny
kabel? Har letat efter mer informativa bilder på nätet men gått bet på detta.

bara en tanke, input gärna!

//Peder j
av rid54
Rent generellt kan man väl i princip använda kontaktdon i nästan alla elförbindelser. Gör man det med bra materiel och genomför det hela på rätt sätt borde inte ABS-signalkablar vara något undantag. Om det finns särskilda regler om just den installationen känner jag inte till (dvs om SBP eller motsv skulle ha någon synpunkt).
av *pettson*
Det finns många sätt att göra något på.
Alternativet är att ta den gula kontakten på nya givaren. Lossa stiften då kontakten är öppningsbar.
Klippa av gamla givarens sladd så långt ut det är möjligt, tejpa ihop nya och gamla, dra upp gamla och få med den nya direkt utan besvär. Sen öppnar man den gamla gula kontakten och plockar ur stiften och hakar i dom nya. Vips är det åtgärdat. Ingen mertid.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]