Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nej det är tråkigt att bli kallad lögnare naturligtvis.
MEN!
För att kunna hjälpa dej måste vi kunna lita på din information. Annars kommer vi inte längre.
Ställs det då specifika frågor och vi får svar, så kommer också slutsatsen att baseras på dessa.
Du saknar något av det jag angav, eftersom bilen inte går.
Du säger allt finns och då säger vi att bilen går.

Du säger att bilen inte går.. då säger vi att något av det vi sagt saknas. Det är inte svårare än så.
Immon kan visst ställa till det, men då startar bilen till i alla fall.

Jag ställde specifika frågor, bland annat om bilen fick bränsle ut ur spridarna. Jag frågade INTE om pumpen startade till.
Vill du inte felsöka och eller känner att det är för svårt trots våra försök, så föreslår jag istället för osämja att du helt enkelt drar bilen till en verkstad för kontroll.
medlel skrev:All right, jag ber om ursäkt då men det är frustrerande såklart. Men nej jag får återkomma med bränsle ut ur spridarna då bilen är fast på min pappas jobb. Vill du vara snäll och förklara hur jag enkelt kollar detta? Tack.
Enklast är att först se om där byggs upp ett riktigt bränsletryck. Alltså steget innan spridarkollen.
Anslut en bränsletrycksmätare i uttaget på railen. Det ser ut som en däckpåfyllningsventil. Mät trycket där.

Under tiden måste jag fråga: Går motorn runt snabbt på starten, eller lite långsammare så det känns att motorn kämpar emot?
Den går runt utan problem vad vi kan höra iaf. Men vi blev trötta på detta och skickade in den på en liten verkstad. Jag har inga såna instrument för att mäta och hålla på tyvärr. Så nu är det väl bara att vänta och hoppas. Maximal otur känns det som iaf, börjar få svårt å tro att vi skulle ha råkat förstöra nåt
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]