Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZMGD
Tjena!
Jag tycker det är otroligt stilrent att montera delar ifrån andra bilmodeller och få det att se helt original ut fast ändå inte(förvirrande jag vet..).
Som i min gamla 850 så satte jag in ett mätarhus ifrån en s/V70..
Nu äger jag en s70-99 2,5T och undrar om det finns något roligt man kan trycka in från nyare bilar utan större modifiering..
Rattknappar ifrån nyare V70, funkar de?
Mätarhus ifrån s80?

Kom gärna med roliga tips ^^
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Knapparna går väl att få att fungera, det är ju bara brytare i grund och botten.
Rattknappar går väl också att få att fungera, men då är du ju och mekar brevid sprängämnen(airbagen). Ratten ifrån V70/S80 passar INTE.

Du kan kika på kilroy's bilar på garaget, han har meklat in istortsett hela V70N inredningen i sin V70 av gamla modellen.
Men, då talar vi om STORA modifieringar.

Så ja, allt GÅR att få att fungera, men inget med "små modifieringar".
Användarvisningsbild
av Nexus
Kromade mätarringar gör mycket för utseende. Har montera det på min v70 och mycket nöjd med resultatet
av Aelgen
Jag monterade instegslister från en S80 på min S70. Bara att sätta dit med dubbelhäftande tejp.
Har även växelknopp från S80, samt en jäkla massa C70-saker...
Användarvisningsbild
av Nexus
ja du ska ju alltid ha något anmärka på :wink: ...
I mörker det det ett fräckt djup i mätarna så inte bara snyggt i daxljus. Sen kan man inte ha blå mätare på en rubinröd bil :lol:
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]