Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#925642
mikaelm skrev:Vad menar du MickeM med att slippa turbon? Att bilen har all tänkbar utrustning och snygga träpaneler samt en lättrycksturbo är väl inte att se som något negativt!? Stackars krakar i så fall som måste dras med en riktig turbo - kan ju inte vara roligt!


/ Mikael Markström

Äh lyssna inte på honom. Visst, det är ju en extra kostnad när turbon tackar för sig, men kan knappast jämnföras med kostnaden att laga AWD'n(såvida man inte prompt måste ha en sprillans ny turbo dvs, då kostar det bortåt 10laxar vad jag sett).

Turbo måste man ju ha, annars kan man ju likagärna cykla - det går nog fortare :wink:
Efter att ha kört T5a i 2½år så skulle jag aldrig byta ner mig till nån sur jäkla sugis. Fattar inte hur jag stod ut med gamla sug-945an :P ... Jo just det, RWD, därför stod jag ut....
#925648
Hej.

Jag var nog lite diffus.

Det jag menar är:

Gammal bil + många mil =kontinuerliga reparationer.
Inget konstigt.

Gammal bil + många mil + turbo = ännu mer reparationer.

Gammal bil + många mil + turbo + awd= ja ni fattar.....

Jag kan köpa förfarandet om man haft bilen länge, och den plötsligt går sönder, och man vill klämma ut några tusen mil til innan skroten.
Men ombyggd till 2wd, så är det bara en extra oekonomiskt V70t, då den är avsevärt tyngre och har dyrare däckdimension än en vanlig V70 turbo

Är det pengarna som styr, ska man ju köpa en med så få krusiduller som möjligt.

Sen finns alltid flera aspekter än pengarna, naturligtvis

I övrigt har jag inget emot turbo eller AWD.
Jag söker föressten själv en AWD, (gärna XC) men av anledningen att jag vill ha AWD till uppförsbackarna häromkring.

Micke.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]