- fre 05 dec 2014, 00:33
#924791
Tjena!
Har för en gångs skull köpt mig en din bil med turbo, har enbart kört med "sugisar" tidigare.
Allt detta är hyfsat okänt för mig å tänkte rådfråga er om ett gäng grejer..
Kan ju börja säga vad det är för bil vi pratar om, en s70-99 2,5T.
Just nu är den helt orginal men hade tänkt börja med att chippa iaf.
Ska köpa steg1 chip ifrån BSR, men sen då?
3" hela vägen ifrån turbon, är det värt det?
Hur långt ska man gå innan man behöver byta till större spridare?
Vinner man nått på att kasta på större intercooler?
Hur mycket ladd kan man kräma ur orginalturbon och hur löser man de?
Hur många häst klarar stakar och vev av utan att behöva byta till bättre?
Och i BSR's olika steg, skiljer programvaran nått eller är det bara allt "Lull lull" runt omkring?
Nått tips ni har på en bra setup och bra att tänka på?
Har bra meckkunskaper, men som sagt, turbo har jag aldrig pillat.
Blev visst många frågor men hoppas ni kan vara pedagogiska å förstående, tack på förhand :)
//ZMGD
Har för en gångs skull köpt mig en din bil med turbo, har enbart kört med "sugisar" tidigare.
Allt detta är hyfsat okänt för mig å tänkte rådfråga er om ett gäng grejer..
Kan ju börja säga vad det är för bil vi pratar om, en s70-99 2,5T.
Just nu är den helt orginal men hade tänkt börja med att chippa iaf.
Ska köpa steg1 chip ifrån BSR, men sen då?
3" hela vägen ifrån turbon, är det värt det?
Hur långt ska man gå innan man behöver byta till större spridare?
Vinner man nått på att kasta på större intercooler?
Hur mycket ladd kan man kräma ur orginalturbon och hur löser man de?
Hur många häst klarar stakar och vev av utan att behöva byta till bättre?
Och i BSR's olika steg, skiljer programvaran nått eller är det bara allt "Lull lull" runt omkring?
Nått tips ni har på en bra setup och bra att tänka på?
Har bra meckkunskaper, men som sagt, turbo har jag aldrig pillat.
Blev visst många frågor men hoppas ni kan vara pedagogiska å förstående, tack på förhand :)
//ZMGD
//ZMGD 8)