- tor 27 nov 2014, 12:28
#922327
Inte omöjligt, men något långsökt om torkarna och spolningen fram fungerar utan något strul.
Moderator: Moderatorer
Hilmer skrev:Min spolning på bakrutan har också lagt av, hur många backventiler sitter det på hela slingan?denna bilden visar bra tycker jag, förutsatt att det är en 855, vet ej om det skiljer på v70.
För jag har stopp nånstans på mitten, dvs pumpen fram och filter/backventil bak gör det det ska men det verkar vara stopp i ledningen bak!?
jonasumea skrev:Hilmer skrev:Min spolning på bakrutan har också lagt av, hur många backventiler sitter det på hela slingan?denna bilden visar bra tycker jag, förutsatt att det är en 855, vet ej om det skiljer på v70.
För jag har stopp nånstans på mitten, dvs pumpen fram och filter/backventil bak gör det det ska men det verkar vara stopp i ledningen bak!?-)
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... odel=11966
Hilmer skrev:Ja du jag har faktiskt inte den blekaste tyvärr. Har inte kollat längst min slang så jag vet inte hur snäva vinklarna är eller hur tight dragen den är längs karossen.jonasumea skrev:Hilmer skrev:Min spolning på bakrutan har också lagt av, hur många backventiler sitter det på hela slingan?denna bilden visar bra tycker jag, förutsatt att det är en 855, vet ej om det skiljer på v70.
För jag har stopp nånstans på mitten, dvs pumpen fram och filter/backventil bak gör det det ska men det verkar vara stopp i ledningen bak!?-)
http://www.volvopartswebstore.com/showA ... odel=11966
Tack för bilden! :)
Tyvärr visar den ju att det måste handla om en klämd slang eftersom allt fungerar i övrigt!
Frågan är bara var man ska börja leta!? :???:
jrek78 skrev:Kabelbrott någonstans?Om det fortfarande är bak det handlar om så är det ju klassiskt att kablaget mellan kupe och baklucka börjar glappa.
Lucif3r skrev:Pumpen sitter ju fram så det bör inte påverka ;)jrek78 skrev:Kabelbrott någonstans?Om det fortfarande är bak det handlar om så är det ju klassiskt att kablaget mellan kupe och baklucka börjar glappa.
jonasumea skrev:Får väl riva klädslarna och kolla när andan faller på, det är helt stopp och det går inte ens att få igenom tryckluft så klämd bör den ju var nånstans. Men konstigt att det kan hända bara så där!?Hilmer skrev: Tack för bilden! :)Ja du jag har faktiskt inte den blekaste tyvärr. Har inte kollat längst min slang så jag vet inte hur snäva vinklarna är eller hur tight dragen den är längs karossen.
Tyvärr visar den ju att det måste handla om en klämd slang eftersom allt fungerar i övrigt!
Frågan är bara var man ska börja leta!? :???:
Hilmer skrev:Pumpen sitter ju fram så det bör inte påverka ;)