Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr.konsum
Har en liten undran...

Byts växellådsolja på service hos Volvoverkstaden å i så fall vid vilken.

tänkte serva min brummare nu å tänkte gå igenom det mesta nu den har precis passerat 20000 mil så det enda min volvomek får göra är att läsa av ev. felkoder. Sen blir det stora vårlyftet 8)
av jbl
Nej dom byter inte oljan om inte lådan har indikerat att det är dags att byta den. På taxi och utryckningsfordon byter dom oljan var 6000:e mil tror jag det var.

Denna regel är bra att tillämpa för oss vanliga brukare också.
av Uninium
Pratar vi om automat förmodar jag? för i manuella behöver man inte byta,men det skadar ju inte heller att göra det.Men det ligger inte i nån serviceplan hos volvo om du har manuell..
Användarvisningsbild
av mr.konsum
unlock26 skrev:Pratar vi om automat förmodar jag? för i manuella behöver man inte byta,men det skadar ju inte heller att göra det.Men det ligger inte i nån serviceplan hos volvo om du har manuell..
Ne det är manuell, tycker bara att den känns "vassare" på nåt sätt nu... tänkte att lite fräsch olja aldrig kan vara fel.

får nog bli det oxå... men men har gått och spanat på en XC70 -03 oxå e hyfsat sugen :twisted: men tack för hjälpen!!

Dock inte rödtjut och whisky Skickat fr&ari[…]

Mät över batteriet, koppla ur VOC och m&[…]

@rylle , en kommande uppdatering är bekr&aum[…]

Du bygger en egen felkodsläsare av en äl[…]