Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Köpte mig en bil för ett litet tag sedan, svarvade skivorna och skulle ut och provköra. Märkte direkt att pedalen är oerhört stum alltså de finns typ inget bromsservo alls.

Kopplade bort slangen som går till bromsklockan eller vad man kallar det, och den suger rätt fint jämförde med min s70 och helt okej ansåg jag.

Provat att bromsam alla hjul bromsar, släpper bromsen och alla släpper direkt. Så verkar inte vara något ok som kärvar eller liknande.

Några tips vad som kan vara fel ska besikta snart då är ganska bråttom.

Mvh Max

EDIT: Har trycksatt systemet och hör att de pyser nånstans..
Någon som har tips på vad man kan använda som läckspray? Har desvärre ingen..
Kommer ta halva natten och byta styrservo, hoppas på att kunna hitta läckan och täppa igen det eller liknande..
av *pettson*
Antingen har du servoverkan. Eller så har du inte det.
Det tar 30 sek att se om det finns servoverkan. Du fick förhoppningsvis lära dej det i körskolan. Vid kontroll inför körning.
Ha bilen avstängd. Pumpa flera ggr på pedalen. Nu är det stumt.
Håll foten på pedalen och starta bilen. Sjönk pedalen? Grattis du har ett servo som fungerar.
Sjönk det inte? Servot är kört. Eller så finns en vacumläcka innan servot.
Om det sjunker men börjar väsa konstant när bromsen är nedtryckt så är det ett litet hål i servot och det är likväl kört.
Om det alltid väser i bilen vid bromspedalen är det ett större hål och likväl kört.

Ytte felsökning är ingen större konst då slangen är strax över metern lång och det endast är den som är inblandad.
Vad har denna för funktion?

Gissar på att den stadgar upp chassiet. Du h[…]

"Limp home mode" ?

Du har använt fel flik i läsaren. Du ska[…]

Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]