Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StefanWasa
Jag ska byta mitt motorfäste (på min 855R) som sitter höger fram och när jag kollar produktbeskrivningen så står det såhär:

Position: Höger
från chassinummer : 155159

Jag har kollat min VIN-skylt och jag tror jag har fått fram att jag har chassinummer 243787.

Eftersom det står "från 155159" så borde det väl vara detta fäste jag ska ha?
Användarvisningsbild
av Perra83
StefanWasa skrev:Ja jag skrev ju det 855R, men kan fylla på med att det är en 96:a, fast det står ju i min signatur ;)

Länk till fästet:

http://www.bildelaronline24.se/swag/7314088
Sitter på ramen innanför länkarmen nedanför kamremmen. Lite knöligt att byta. Du får lyfta motorn lite och vika fram innerskärmen i framkant.

Det blir lite skillnad med en ny bussning 8)
av StefanWasa
Ja precis, jag har bytt på min GLT, men då beställde jag bara på Skruvats hemsida via mitt regnummer, brydde mig inte om att det står från vilket chassinummer som det passar.

Men då borde vi kunna enas om att detta är rätt fäste för min R?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
På min 855a -95 såg fästet annorlunda ut. Jag har dock inte en susning om chassinr på den, det var en "mitten -95a" iaf. Jag tror dock fästena passar ändå oavsett.

Men enklaste är ju faktiskt att gå ut till bilen, vrida på hjulet, öppna luckan och titta hur fästet ser ut. Det var rätt tydlig skillnad mellan 855an och V70in(som har det fästet du länkade till).
Användarvisningsbild
av Lucif3r
StefanWasa skrev:Men, om det bara finns två typer och det här fästet är det andra så är det ju solklart vilket fäste jag ska ha...men är det så enkelt?

http://www.bildelaronline24.se/swag/2137948

Så såg fästet ut på min -95a. Och V70in, som är -97a, har det du länkade till först.
Jag har bara sett 2 olika fästen för 85x70 iaf, så ser ditt fäste ut som det första så är jag tämligen säker på att det är det du ska ha. :)
Vissa säger att V70XC har ett annat också, men dom jag sett har bara haft en distans under fästet, medans fästet i sig har varit samma som övriga.

Finns ju gott om XC40 el under 300k även en C[…]

Dessa alltså. I mitt fall har de inte uppfyl[…]

Köptips v90

Min B4 diesel 2022 drar inte en droppe olja och ha[…]

Heico RIMS

Hello. Maybe someone is looking for Heico Volution[…]