Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilalarmet på min V70 greyline från 1999 har de sista dagarna börjat att tjuta av sig själv utan anledning. Inga inbrottsförsök eller liknande. Några gånger har alarmet gått igång när den var i garaget.

Någon som har råkat ut för liknade eller vet vad som kan orsaka att alarmet går igång av sig själv?

Tack på förhand.
Tack för ditt svar.
Kan inte så mycket om bilar, hur läser man av larmet och var kan jag hittar vad felkoderna betyder?
Tack på förhand.

*pettson* skrev:Tja.. vad säger ditt larm? Det visar ju vad som triggade larmet. Menar vi kan ju gissa, men enklast är ju ändå att läsa av vad larmet ville säga?
Det råkar väll inte finnas backup batteri i larm sirenen?

Min 04 gjorde precis så som du skriver då var det batteriet i larm sirenen som var trasigt. Fick byta hela sirenen.

Litet tips på vägen i fel sökningen.

Lycka till
Med vänlig hälsning,
Andis
Många billarm verkar fungera ganska knasigt när man ibland startar upp hojen i garaget och någon bil i närheten genast börjar yla som en stucken gris.
Någon som vet var/hur jag kan läsa av vad som har fått larmet att gå igång?
På gamla 850 kunde man läsa av hur larmdioderna blinkade. Hur är det med originallarmet på V70 Greyline -99?
Jag har ingen siren på bilen, betyder det att jag inte har någon backup-batteri? När larmet går igång är det signalhornet som tutar.

Tack på förhand.
Om bilen inte har någon siren kopplad till billarmet, billarmet använder singalhornet, har bilen någon backupbatteri till billarmet?
Jag har för mig att bara billarm som är kopplad till en siren har backupbatteri.
Tack på förhand.
Kanske är en trasig dörrkontakt?
Du kan ju glappa med varje lås fram och tillbaka några gånger (med en mejsel medan du håller in handtaget) och se om lampan i dörrgången tänds och släcks varje gång, har för mig att jag gjorde så själv.
Nä, jag har inte läst ut felkoder ännu. Ringde Volvo i somras, de ville ha 600kr för att läsa felkoder. Ville då inte lägga ut den summan i samband med semester....
Lucif3r skrev:... Har du fortfarande inte läst ut felkoder, 4 månader senare?

Finns ju gott om XC40 el under 300k även en C[…]

Dessa alltså. I mitt fall har de inte uppfyl[…]

Köptips v90

Min B4 diesel 2022 drar inte en droppe olja och ha[…]

Heico RIMS

Hello. Maybe someone is looking for Heico Volution[…]