Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pontuspf
Hej!

Jag har en V70 bensin modell -99 som är första säsongen för mig. När den är kall startar den rätt enkelt varje gång, men den är väldigt känslig på motorstopp när man ska backa eller köra iväg. Får man motorstopp blir den svårstartad men brukar gå igång. För att va på säkra sidan får man varva på ordentligt med gas/koppling. När motorn sen är varm funkar allt bra, inga motorstopp samt startar lätt.

Idag när det var kallare, runt nollan, startade den bra men när jag skulle backa iväg dog den. Fick sen inte igång den alls! Jag bara nöter och nöter med startmotorn men verkar inte vara i närheten att vilja starta. Gissar att den startar om jag försöker igen om nån timma men det vet jag inte än, men den brukar ju starta bra första gången.

Vad kan felet vara?
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Låter det som att startmotorn går lättare/snabbare än normalt när den inte startar? Jag skulle gissa på gräsklipparsyndromet i så fall.
Kortfattat så undviker man att stanna motorn direkt efter en kallstart så slipper man problem.
Googla eller sök här så får du veta allt om det.
Extra ljus

Har monterat LED-ramp på mina 4 senaste Volv[…]

Hur kan man ens betala 50k för något […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej har en Volvo 940 b230fd som inte vill gå[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Man kanske kom på att det var lite lurigt at[…]