Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:

Den enda "referens" jag har är skillnaden mellan mina gamla orginal och dom nya med projektorlinser med samma lampor.
Och trots att dom gamla var slitna(var ju därför jag böt^^) så var ljuset sämre i don nya(dock med korrekt ljusbild).

Med xenon i halvljusen så är dom i en helt annan klass och kan inte jämnföras med reflektorer dock. Projektorlinser lämpar sig helt enkelt inte för halogen.

Vad säger SBP om xenon i projektor lyktorna? Har själv projektorer med H7, är nöjd med dom om man jämför med dom gamla c70 kristall lyktorna som dessutom var RHD, men vill gärna ha än mer ljus.
c7098 skrev:Vad säger SBP om xenon i projektor lyktorna? Har själv projektorer med H7, är nöjd med dom om man jämför med dom gamla c70 kristall lyktorna som dessutom var RHD, men vill gärna ha än mer ljus.

Kan tänka mig att dom säger "get the f..k out!!!" och ger en härlig ombes :)
Jag byter innan bes., det handlar ju bara om att byta glödlampa(finns ingen lag som säger att man inte får ha urkopplade ballastrar i motorrummet :P )
Lucif3r skrev:
c7098 skrev:Vad säger SBP om xenon i projektor lyktorna? Har själv projektorer med H7, är nöjd med dom om man jämför med dom gamla c70 kristall lyktorna som dessutom var RHD, men vill gärna ha än mer ljus.

Kan tänka mig att dom säger "get the f..k out!!!" och ger en härlig ombes :)
Jag byter innan bes., det handlar ju bara om att byta glödlampa(finns ingen lag som säger att man inte får ha urkopplade ballastrar i motorrummet :P )

Det är ju synd att dom säger så, i England är det inga problem med xenon i projektorer, men man kan ju göra som du sade :)

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]