Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan alla glada! :)

Satt i tankarna att försöka fixa så man får belysning där bak på golvet då man öppnar tex vänster bakdörr att det tänds bara på den sidan. Precis som de funkar till framdörrarna.

Någon som har tips på hur man kan koppla detta samt var kan man stoppa in för belysning där bak? :)

Alla tips är välkomna! :)
Användarvisningsbild
av DooZeR
Lucif3r skrev:Du kan ju tjuva dig in på t ex lampan som sitter i dörren, har för mig att dom tänds individuellt iaf.
Ja just de ja! Men vad finns de för belysning man skulle kunna sätta dit? Ränkte ett rör måste ju bara de bästa att få dit än en lampa?
Dum fråga kanske och kanske korkat men funkar inte såna lysrör som sitter i datorerna dom 30cm till detta tro? Vet faktiskt inte dom
drivs på 12v eftersom de sitter en sådan liten "låda" om de inte är något som förstärker dessa.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Jaså haha:p men för en riktigt nybörjare på lödning känns de kanske inte så bra:/

Men tror du man kan koppla på två st små t10 led till en sida? Eller blir de för mycket för kretsen?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Dom flesta (lösa) LEDs, t ex dom jag länkade tidigare, drar 20mA på full styrka. Sen kan man ju begränsa dom ytterligare genom att sätta dit större motstånd.
T ex(använder dom LEDen jag länkade som exempel igen) ska man ha full styrka(20mA) så kör man på ett 100ohm motstånd vid 5V, använder man istället ett 470ohm så lyser dom med ungefär 4mA

Men nu när jag kikar så står det faktiskt vad dom du länkade till drar ;) . 0.05A=50mA, så den drar ungefär som 2½ "vanlig" LED, men då sitter det ju 5 LEDs på dom du länkade, vilket med enkel matte betyder att varje LED drar 10mA.

Personligen tror jag dock att dom kommer lysa alldeles för starkt för "instegsbelysning". Jag vill minnas att det är dom jag kör med i pos/parkljusen, och isf lyser dom väldigt starkt.

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]