- lör 11 okt 2014, 19:34
Hej!
Jag har en Volvo XC70 I från 1998 och jag tycker min drar mycket bensin. Jag ligger ca 1.02 liter blandad körning, men jag kör det mesta på E4:an men alltid i början och slut blir det stadskörning. Vid fin fin körning så kan datorn visa 0.87 "just nu"-körning.
Men jag uppfattar ändå att bilen drar mycket. Jag har haft problem med bränsleläckage men det är åtgärdat med nya kopparrör och nya bränsleslangar, samt riktiga klammer. Det luktar inte heller bensin om man står utanför bilen. Bilen har även gått igenom besiktningen två gånger då jag fick en 2:a på denna punkt(första var bensin/olja, andra gånger var det SRS).
Lådan är nyspolad, ny motorolja, nya bromsar som är renoverade.
Bilen har 193 hk, 5-stegs automat, 4x4 driven och är en stor och tung bil.
Därför funderar jag på chippa den. Vad rekommenderar ni?
Jag har en Volvo XC70 I från 1998 och jag tycker min drar mycket bensin. Jag ligger ca 1.02 liter blandad körning, men jag kör det mesta på E4:an men alltid i början och slut blir det stadskörning. Vid fin fin körning så kan datorn visa 0.87 "just nu"-körning.
Men jag uppfattar ändå att bilen drar mycket. Jag har haft problem med bränsleläckage men det är åtgärdat med nya kopparrör och nya bränsleslangar, samt riktiga klammer. Det luktar inte heller bensin om man står utanför bilen. Bilen har även gått igenom besiktningen två gånger då jag fick en 2:a på denna punkt(första var bensin/olja, andra gånger var det SRS).
Lådan är nyspolad, ny motorolja, nya bromsar som är renoverade.
Bilen har 193 hk, 5-stegs automat, 4x4 driven och är en stor och tung bil.
Därför funderar jag på chippa den. Vad rekommenderar ni?
Volvo 740 -88 Såld
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.
Volvo 740 - 88b Såld
Volvo 850 -92 Såld sedan krockad (inte jag)
Volvo XC70 I -98 Bruksbil.