Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CarlAdam
Min v70 FRÅN 98a har en ovana att dra åt höger när man gasar i lite högre farter så att man får parera åt vänster med ratten, släpper man gasen så slutar den dra. Jag bytte både länkarmarna, över/undre motorfäste utan någon bättring, samtidigt noterade jag att vänstra styrleden var glapp och av dömma däckens utseende även fel hjulinställning. Kan dessa två orsaka snedvridningen?
av Adamp
En bra börja är ju och kolla efter glapp, vilket detta är i detta fallet. Efter styrleden är bytt ska hjulinställning göras, Är däcken så pass sned slitna så bör dessa också byttas ut då de ger sämre kontroll och kan slita mer på andra saker i framvagn.

Edit: Alla såna här saker har ju en koppling ett tips är att trycka ner på framvagn där stötdämparen sitter och tryck ner den genom att lägga handen på sidoskärmen och tryck ner den. Lyfta upp fram hjulen och ta tag i dom och rucka på dom kan man också känna om det finns glapp genom att ta tag i hjulet och rucka det kl 9 i 15 och 12,6 (timmarna som finns på en klocka). Om det finns glapp ta av hjulet ock rucka på bromsoket kan man ec se att något är löst, och ta handen och känn på sakerna kan också leda en till vad som glappar och bytt ut efter hand.

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]