Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Hej, jag är bara intresserad av motorn, och boken för V70 97-99 behandlar antagligen inte B5244S, som jag har. Någon som vet om boken för V70 N behandlar min motor? Om inte, vilka skillnader är det då? Endast motormässigt då.

Tack på förhand!

(Jag tror att jag kan ha frågat något liknande förut, men jag hittar inte det :oops: )
Användarvisningsbild
av taxi
Kunde inte hålla mig, köpte mig en för 96-99..
Jag fick med info om kamremsspännaren, även fast jag inte förstår den riktigt. Men det löser sig nog när jag är där.
Får komplettera med en bok till för VVT. Eller kan man lämna den orörd om jag använder kam/vev-tolkar? Vill bara säkerställa att allt är perfekt inställt?
av SubMarine
Stämmer att man ska ställa VVT enheten genom att vrida den åt något håll när tolkarna sitter på plats. Alternativt ska man vrida motorn några grader förbi läget där man låser veven med tolk och sedan dra motorn åt andra hållet tills tolken går i, innan remmen är borttagen alltså. Finns info i någon tråd på forumet :)
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
hur vart det med det här taxi har med letat efter en bok för sena 99or och tidiga 00or men inte hittat nån.
jag skulle ju verkligen behöva en sådan helst en som täcker motor o elen och gärna resten med.
stämmer det med de böcker du köpt?
och var har du köpt dem?.

Med vänlig hälsning hasse.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tackar taxi. tror med att jag ska önska mig de böckerna i julklapp bättre än nåra jävla strumpor man brukar få :D .

Med vänlig hälsning hasse.

Brukar inte Volvo ha damasker till drivaxlarna up[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Är vissa färger värre än andra[…]

20 år gammal bil, räkna med problem.

Laddning av recharge

Det bästa är väl att ställa ti[…]