Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frolic
Hejsan! :D Ny på forumet så jag kikade runt lite men hittade inget som verkar stämma med mitt problem... Har köpt en 855 T5 -95 Italien import som gått 19500 mil. Jag har ett skumt problem, när man kör fullt gas pådrag så vid ca: 2500 Varv till 3500 varv så slutar bilen att accelerera och turbo trycket dör i samma veva Ca: 0,5-1 sekund sen accelererar den nån sekund och sen dör den 0,5-1 sek tills man kommer över 3500 varv då fungerar det som vanligt. Kör man normalt (alltså inte häftiga accelerationer) så funkar allt normalt. Någon som har varit med om samma sak eller liknande eller helt enkelt bara vet vad som är fel?? Tack på förhand!
av *pettson*
Frolic skrev:Hejsan! :D Ny på forumet så jag kikade runt lite men hittade inget som verkar stämma med mitt problem... Har köpt en 855 T5 -95 Italien import som gått 19500 mil. Jag har ett skumt problem, när man kör fullt gas pådrag så vid ca: 2500 Varv till 3500 varv så slutar bilen att accelerera och turbo trycket dör i samma veva Ca: 0,5-1 sekund sen accelererar den nån sekund och sen dör den 0,5-1 sek tills man kommer över 3500 varv då fungerar det som vanligt. Kör man normalt (alltså inte häftiga accelerationer) så funkar allt normalt. Någon som har varit med om samma sak eller liknande eller helt enkelt bara vet vad som är fel?? Tack på förhand!
En teori är att...
som vanligt har väl nån skruvat på wategatestången.. bilen spikar då du belastar den och voila så släpper den laddtrycket och börjar om.
Misstänker att den laddar mera än halva vita skalan? Gör den det så. Grundinställ laddtrycket. Se till att slangen till bränsletrycks regulatorn är hel. Sen kör den igen ska du se att den inte rycker alls.
av Frolic
Tack för tipset! Men vad är original laddtrycket? Försökte googla det men hittade inget. :cry:
Användarvisningsbild
av ketto
originaltrycket ligger runt 0.4
av rallysnubben
Har ett liknande problem - bilen rycker till vid acc och runt 3000varv. Hittade du någon lösning??

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]