Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ante240
Hej höger frambroms blir för varm ligger an. men oket funkar och går tillbaka som det ska, och allt är smort. vad är fel. lite skraj att hjullager ska paja! för en vecka sen var skivan illröd, men känner inte att bilen drar åt höger heller. så det verkar vara väldigt lite den ligger an!

ett problem till, tutan funkar bara ibland. kan det vara i ratten som det felar då?
Användarvisningsbild
av #27
Glider beläggen lätt eller bromsslangen tät??...

Oket ska gå lätt man ska inte behöva ta i som ett djur för att den ska gå tillbaka...
av ante240
Oket går lätt att pressa in, och beläggen går lätt i spåren, bromsslangen är tät,

har problem med absen också, kan det var där felet ligger? tog bort styrboxen en kväll och körde utan men det vart varmt på det hjulet ändå!!
av jbl
Kan vara huvudcylindern som packat ihop. Detta skulle kunna leda till att kolven inte går tillbaka.
av Gelejocke
Jag har varit med om att bromsslangen nere vid hjulet har gått sönder "inuti" vilket gjorde att den blev som en slags backventil, dvs inte släppte tillbaka trycket. Kunde inte trycka in kolven ens med bamsepolygripen. Kan ju vara värt att kolla.
av ante240
Gelejocke skrev:Jag har varit med om att bromsslangen nere vid hjulet har gått sönder "inuti" vilket gjorde att den blev som en slags backventil, dvs inte släppte tillbaka trycket. Kunde inte trycka in kolven ens med bamsepolygripen. Kan ju vara värt att kolla.
Har funderat på det också. det där hände en kompis också. blir att byta slangen, och kanske byta bromsvätskan samtidigt.

Haha, nej. Han kanske tror motorn går s&ou[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]