Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Alla fyra är bytta (har inte ens tittat på de hydrauliska), inre övre mot torpedväggen bytte jag trots att det var felfritt, till gamla varianten från 850, de är aningens mjukare än nya versionen.
av SubMarine
Det är inte vtec som kickar in yo? :)

Skämt och sido så märkte jag samma sak när jag provkörde en V70 -98 med 144hk motorn för någon vecka sedan. Vid ett visst varvtal (säkert runt 2500 varv) så brölade det ordentligt när man accade upp på motorvägen.
Användarvisningsbild
av taxi
...det ser ut som det gjorde på 850:in, alltså som ett ubåtsperiskåp som legat i saltvatten i 70 år, med lite korall på. Men den lät inte mer än den skulle. Man törs inte lita på att besiktningen upptäcker avgasläckage..?
Jag uppskattar alla svar, dags att släpa med frun till garaget och kolla mer nu. Återkommer med vad jag hittar, tyvärr har jag semester nu och är därför mer upptagen än någonsin.
av *pettson*
Anledningen till min fråga är att avgassystem alltid brottas.med två problem. Det ena är totalt buller, det andra är att försöka släcka resonans.
Ett system som är urbränt sköter om den totala decibelkontrollen på ett skapligt sätt. Men det sköter släckningen av resonanser på ett uselt sätt.
Eftersom det uppstår på visst gaspådrag med viss last, med andra ord vid ett specifikt tillfälle, så bör det just vara ett resonansproblem.
Lösningen borde vara att köpa ett nytt avgassystem.
Har svårt att tänka mej läckage som skulle märkas vid så specifikt varv.
Användarvisningsbild
av taxi
Tack för det!
Nu har vi åkt med nämnda bil till Ullared (47 mil), och utan att störas nämnvärt, får väl se om jag vänjer mig vid fenomenet eller blir galen.
Återkommer!
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
taxi skrev:Tack för det!
Nu har vi åkt med nämnda bil till Ullared (47 mil), och utan att störas nämnvärt, får väl se om jag vänjer mig vid fenomenet eller blir galen.
Återkommer!
om du klarar Ullared klarar du nästan vad som helst :)

hasse.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]