Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Min son har en 850 95:a, den blir varm o tappar vatten ur expansionsskärlet, bytat termostaten, givaren under termostaten,
fläkt relä mm men den blir fortfarande varm, har slagit på vatten hela tiden så det är ingen glykol i nu, kan det vara expansionskärlet
som är felet eller var ska vi nu leta, har haft 2 mekare som tipsat om de ena efter det andra som nu e bytt men den blir fortfarande
varm . Någon som kan detta ordentligt ? :)
av *pettson*
Swirre66 skrev:Hej
Min son har en 850 95:a, den blir varm o tappar vatten ur expansionsskärlet, bytat termostaten, givaren under termostaten,
fläkt relä mm men den blir fortfarande varm, har slagit på vatten hela tiden så det är ingen glykol i nu, kan det vara expansionskärlet
som är felet eller var ska vi nu leta, har haft 2 mekare som tipsat om de ena efter det andra som nu e bytt men den blir fortfarande
Du har kollat så kärlet inte är sprucket runt gängan och att locket likaså inte är sprucket? För det ska bli tryck i ett trycksatt system. Får man däremot INTE tryck, då har man ett problem på halsen.
*pettson* skrev:
Swirre66 skrev:Hej
Du har kollat så kärlet inte är sprucket runt gängan och att locket likaså inte är sprucket? För det ska bli tryck i ett trycksatt system. Får man däremot INTE tryck, då har man ett problem på halsen.
Vi har ett kärl liggandes så vi ska byta det i morgon o se hur det går ........................... annars vet jag inte vad jag ska söka på :(

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]