Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Jag misstänker starkt att detta fäste är trasigt. Besiktade bilen för ca två veckor sedan och berättade då att jag hade klonk-ljud bak. Så då när vi hade den uppe på lyften så tog han tag i dragkroken och hoppade så att den skulle gunga, inte ett enda klonk. Så vi hittade ingenting då.

Igår bytte jag länkarm (spindelled glapp) och styrled som jag fick anmärkning på. I en annan tråd läste jag om att stötdämparen inte var fastskruvad ordentligt så jag tänkte att jag skulle kolla det. Tog bort luckan bakom ryggstödet och kollade, allt såg ut att sitta som det skulle. Ända tills jag gungade lite.

Spelade in en film. Ska det se ut så här? Är det trasigt (bytas) eller ska det bara skruvas åt?

[youtube]vnb7G4mhaxs[/youtube]
Användarvisningsbild
av erikn
Och sä tänker man att man ska byta snarast. Kollar på nätet vilka som kan ha så man kan åka och köpa.

Biltema: Nej, inga såna
Mekonomen: Nej, inga såna
Autoexperten (AutoHerba i Huddinge, öppet i morgon): Nej, inga såna.

Men vafan tänker man då, är det ingen som har? Enda jag hittar är Vparts, med dröjer ju några dagar innan man får hem det. Båda sidor är lika dåliga kan jag meddela.
Användarvisningsbild
av erikn
Mmm, kan inte skylla på att jag var full, för det var jag inte. Men nu lyckades jag hitta både hos Biltema och Mekonomen. Blir nog en sväng på hojen till Biltema och skaffa lite reservdelar.

Men det gick inte via menysystemet, men när jag sökte så hittade jag det.
Användarvisningsbild
av erikn
Nya fästen på plats. Ska bli intressant att se om klonket försvinner.

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]