- lör 24 maj 2014, 00:14
#866888
För det mesta gör den det men inte då det är riktigt varmt ute och man behöver den som mest...
Startar jag en kall bil går den igång utan problem men efter att man kommit en bit på väg slutar ac-n att kyla och går inte igång igen förrän man stängt av bilen. Nån gång har det hänt att den hoppat igång igen efter ett tag men oftast inte.
Felet uppdagades redan förra sommaren och vad som gjordes då med hjälp av en kyltekniker i bekantskapskretsen var att vi fyllde på gas och bytte relä till kompressorn, dock utan resultat.
Vi provade att bygla i reläboxen så kompressorn fick direktström men det gjorde ingen skillnad. När relät sitter i blir det varmt så det verkar göra sitt jobb.
Försökte med hjälp av en bräda trycka remskivan mot kompressorn för att ge en hjälpande hand att dra ifall glappet var för stort, även det utan resultat.
Sammanfattningsvis: i utetemperaturer upp till ca:25grader fungerar allting alldeles utmärkt, när det blir varmare vill inte kompressorn gå igång.
Tankar och ideer om detta mottages tacksamt.
Startar jag en kall bil går den igång utan problem men efter att man kommit en bit på väg slutar ac-n att kyla och går inte igång igen förrän man stängt av bilen. Nån gång har det hänt att den hoppat igång igen efter ett tag men oftast inte.
Felet uppdagades redan förra sommaren och vad som gjordes då med hjälp av en kyltekniker i bekantskapskretsen var att vi fyllde på gas och bytte relä till kompressorn, dock utan resultat.
Vi provade att bygla i reläboxen så kompressorn fick direktström men det gjorde ingen skillnad. När relät sitter i blir det varmt så det verkar göra sitt jobb.
Försökte med hjälp av en bräda trycka remskivan mot kompressorn för att ge en hjälpande hand att dra ifall glappet var för stort, även det utan resultat.
Sammanfattningsvis: i utetemperaturer upp till ca:25grader fungerar allting alldeles utmärkt, när det blir varmare vill inte kompressorn gå igång.
Tankar och ideer om detta mottages tacksamt.
V70 GLT -00