Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oscaar
Hej.

Har en V70 2.5SE från 1999 som börjat strula med ACn.
Säkring #5 (15A) går sönder så fort jag försöker starta ACn. Kopplar jag däremot ifrån kabeln till magnetkopplingen vid kompressorn håller säkringen, således något knas där nere. Kan man laga eller måste man byta? Vill inte byta hela kompressorn för jag har nyss fyllt på media, magnetkoppling har jag hittat på http://www.avantia.se men 1500 spänn är rätt mycket pengar..

Vad kan hända med magnetkopplingen med tiden? En elektromagnet är väl endast en spole (som således inte slits med tiden). Lager och annat runt i kring slits väl iof, men borde ge andra symptom än kotrslutning? Vad kan ha hänt?

Vad tycker/tror ni?
av Nemesiz
Hej.

Är de så att säkringen gå sönder då är de nog kortslutning i kopplingen, så de är nog bara att byta kopplingen eller kompressor. Har du precis fyllt på AC är de väl smartare att byta bara kopplingen.

Mvh
av xxargs
kolla sladdarna in till kopplingsdelen så att något inte är genom-skavt och ligger emot chassiet på kompressorn. annars brukar det vara ganska rejäl lagerhaveri så att remskiva/lager börja bli så sned att det börja skava på kopplings-spolen

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]