Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
på min 99a tänds motorlampa om sonderna visar galet
av bmwslangen
Nexus skrev:på min 99a tänds motorlampa om sonderna visar galet
Stämmer att vissa feltillstånd som indikerar att syresensorn är helt ur funktion genererar en felkod och tänder miljölampan, se mitt förra inlägg på ett par exempel. Det sätts tex även felkod när styrdatorn känner av att det går för lite eller för mycket ström för att föruppvärma syresensorn (vilket indikerar att uppvärmningsdelen hos syresensorn inte fungerar som den ska - eller fel på kablaget/säkring/relä/kontakter för detta).

@Nexus : Vilken felkod var det i ditt fall som indikerade att din syresensor inte verkade göra korrekta mätningar?

Notera att vi ska skilja på när syresensorn rapporterar felaktig information på korrekt gasblandning och när den rapporterar korrekt information på felaktig gasblandning - det är två fullständigt helt olika saker (trots det är det många som inte skiljer på detta).
Användarvisningsbild
av Nexus
minns inte exakt cod men den larmar på bakre när jag kör med race katten på
av bmwslangen
@HenkeLFC : Jahapp, några uppdateringar i ärendet? Och även som Nexus frågade om innan, vilken bilmodell gäller det?
av PederL
Lucif3r skrev:Mig veterligen så tänder inte en kass lambda motorlampan ...
På min -00 tändes motorlampan när främre lamdan var trasig.
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]