Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KeiNo
Tja!
Märkte av för någon dag sen när jag skulle klämma ur 850:in lite grand att den vibrerar jäkligt mycket i ratten när man ligger över 150 km/h, har varit och balanserat om däcken samt kollat så det är rätt tryck i dom.
Va inne på att göra en framvagnsinställning/hjulinställning, men däckgubben tyckte att det inte såg ut o vara något fel dock, så nu vändar jag mig till er för lite tips och idéer.
Tack för svar! / KeiNo
Användarvisningsbild
av Lucif3r
"Tyckte", mätte han eller kolla han bara med ögonen? För kollade han bara med ögonen så betyder hans åsikt inte ett skit. I dom hastigheterna är det så små justeringar det handlar om att det är omöjligt att se utan dator.
Det räcker med slitna bussningar, som du säkerligen har gott om, för att ge vibrationer.
av KeiNo
Ajjemän, så det kan vara värt att lämna in o få den undersökt då ändå? Borde väl gå o åka förbi besiktningen på en sån där "före-köp-besiktning" o låta dem få leta lite fel?
av KeiNo
Det händer väl lite titt som tätt typ.. :twisted:
Näe men, det känns ju även i ratten vid typ 110-120km/h, dock inte lika mycket utan det är just vid hastigheter över 130 km/h som det verkligen känns i ratten, och i och med det så känns det som att det är något som inte är helt 100%.
Och så kör jag till 90% långa sträckor (20-40 mil i stöten på motorväg) så då blir det lätt att man lägger farthållaren på lite över tillåten hastighet. ^^
av KeiNo
Äsch, är ju en t5 med bsrchip så tycker inte att de 290 peakhästarna ska va rädda för fart direkt. ^^

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]