Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av db995
Jag har bult men vid regnrsökning ska jag ha mutter. Kan nån bytt? Jag har mätt in längden till ca 1000 o inre splines 26, yttre 36. Vid tredje mailet till en firma rek de: , kan det vara rätt? Enda stället jag hittat nåt på, andra är för korta, långa el har mutter. På gamla axeln står P9463758 men vid sökning anger en skrot den har mutter. Nån som kan kolla en bra källa? :) All hjälp tas tacksamt emot.
Ska tillägga att det är höger o inre knuten är slut, därför byta hela.
av nissesvolvo
Bryter iom årsmodell -99. Min som är tillverkad i okt -98 har bult. Men när jag skulle köpa min första drivknut på Autoexperten så fick jag fel först, dvs den med mutter. Fick sedan söka via chassi nr istället.

Inre drivknut? Är Du säker då det inte är så vanligt att den ger upp.
av db995
Den däringa gummibälgen var av runt axeln o det knakade då o då. Sen hissade jag upp o tittade medan jag vred runt hjulet, då hoppade det till i knuten vart varv eller så. Nu är den nere o det rann vatten ur den. Torrt o rost där kulorna ligger o urgröpningar på nån mm har kulorna gjort. Det är väl för mycket vad? Inget att tänka på att göra rent, fetta in o låtsas som det regnar va? :roll:
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]