Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo742
Lucif3r skrev:Beror lite på... Det kan bli allt ifrån små vibrationer till totalhaveri. Kan även bli så dom börjar käka drivknutar på löpande band.
Okej. Jag får hoppas att inget allvarligt har hänt den. Den har ju stått i ca 4 år också kan då kanske gummit går sönder för som jag vet så dör gummi av ålder och inte av utmattning.

Finns det ett liknande motorfäste på andra sidan också?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja jag vet inte, min V70 hade stått ett bra tag också, och fästet såg som sagt nästan likadant ut. 855an hade varit i drift större delen av tiden och dennes motorfäste var i betydligt bättre skick.

Nej det sitter inget på andra sidan, det är bara något typ av skydd som växellådan vilar på. Sen sitter det ett momentstag undertill, mellan växellådan och subframen. Och slutligen har vi 2 "normala" motorkuddar, en framför och en bakom motorn. Dessa brukar dock inte gå sönder i första taget, förutsatt att övre fästet är helt.
av Volvo742
Tänka sig vad förbannat mycket delar det finns på en bil och alla måste fungera.
Om en drivaxel är sönder. Måste jag riva växellåda då? Eller Volvo kanske var smart och lade en länkarm på drivaxlen från växellådan?
av Volvo742
Här är bättre bild. Hur många mm tror ni den har sjunkit ned?

Bild

Enligt min handlare dock, när jag fråga[…]

På dessa bilar är hjullagret en hel en[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]