Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KeiNo
Halloj!
Är pinfärsk på detta forum, och så är jag rätt så pinfärsk när det gällar att dra kablar till slutsteg (alltid haft turen att det varit fördraget)
Så nu till min fråga, finns det någon vänlig själ i Stockholmstrakten som skulle ha lust att hjälpa en "tumme-mitt-i-handen-kille" med att dra kablar till ett slutsteg? Ställa in och allt sådant har jag rätt bra koll på, det är just kabeldragningen.
Bilen i fråga är en Volvo 854 T5 -96.
(Givetvis så kompenserar jag för hjälpen man eventuellt får)
Tack på förhand!
av KeiNo
Eller är det någon som har lust att ge en lite tips och trix på hur man genomför det hela på smidigaste vis?
Användarvisningsbild
av darkien
hur grov kabel ska du köra med på strömmatning ? har du allt kablage? hur brådis har du o få in de?
av KeiNo
Tror det är 32 eller 33 mm, va in på mds i Hägersten o han tipsa mig om det.
Jao, allt kablage har jag. Har väl lite deadline på o få det gjort imorgon(torsdag) egentligen, för det vankas långresa på fredag eftermiddag.. O helt tummen i handen är jag väl inte, det är väl mer att jag är lite lätt osäker på det hela bara. :P
av KeiNo
oj, 20 mm2 var det visst bara. Men det skulle tydligen räcka tyckte han på mds? Har ett mds Torque T1 monoblock samt en 10" Digital Designslåda.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det är inte svårt att dra kablar, det är bara ett jäkla grisgöra.
Det sitter en genomföring i torpenväggen i form av en slang, bakom reläboxen innifrån kupén. Vart den sedan kommer ut i motorrummet varierar nog lite bil-till-bil, min kom ut strax bakom luftburken lagom otillgänglig.

Efter du trätt igenom kabeln i slanggenomföringen så är det bara bort med golvpanelerna och dra kabeln snyggt och prydligt. Lågnivåkablarna ska dras på motsatt sida som strömkablarna för att motverka generatorvin.
Som sagt är det inte svårt, det är bara ett jäkla grisgöra :roll:
av KeiNo
Med golvpanelerna så menar du de där listerna precis innanför dörren va?
Man får väl ge sig på att, kan ju inte mer än gå åt helvete säg ;)
av KeiNo
Lyckades få iordning allt, själva kabeldragningen tog knappt en timme ens. Det som tog tid var o skarva kablarna o det möget. Men får lov o säga att Volvo 850 är en väldigt snäll bil att dra kablar i. :)
Nu ska det bara fixas snyggare och bättre lösning i skuffen. (lite lätt bombnedslag där i just nu.. :lol: )

EDIT: Tack för hjälpen för övrigt! :P
Varierande laddtryck Volvo 940

Axeln som går ner i avgashuset är det j[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]