Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tobberebel
Tjena!

Igår när jag skulle ut och köra och vred om nycklen så startade den, endast några sekunder sen dog den :/ provade flera gånger precis samma, sen blev jag förbannad och startade med full gas och gasade på rejält när den gick igång och till min förvåning så gick den, körde 2 mil och stängde av och då startade den normalt så jag körde hem och ställde cirka 2 timmar sen iväg igen och då startade den normalt igen, inga missljud från motorn, kollade olja och tändstift inga fel, så vad kan ha hänt med min bil? har dock inte provat idag men ska göra det senare.. någon med v70 av samma årsmodell som råkat ut för samma/liknande fel? :?:
Användarvisningsbild
av tobberebel
Kan dock tillägga att jag var i stan i förrgår och det är väl cirka 10 mil körning och då gick den utan några helst problem så det är ju helt sjukt att den helt plötsligt får startproblem över en natt :O min första misstanke var någon form av sabotage ?
av hagge73
Jag har samma fel på min -00 och jag har kommit fram till att det är startspärren som börjar strula, ett tips är att ha reservnyckeln med och prova med den nästa gång det händer.
Funkar det med den så håller imobilizern på att tappa kontakten med nyckeln
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]