Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
johansson666 skrev:Jaha. Kransen är hel det har varit metal på sensorn jag har nolat bilen men. Den säger att den inte kan läsa ringen så får byta sensorn och om felet kvarstår så måste det vara boxen. Men vad säger dom på besiktningen igentligen när lampan lyser för kompisens bil gick igenom förra veckan med lampan tänd
Den som besiktigade för din kompis ska ha sparken. Bilen ska INTE gå igenom det.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
*pettson* skrev:Den som besiktigade för din kompis ska ha sparken. Bilen ska INTE gå igenom det.
^what he said.

Besiktningen är till för att avgöra om bilen i fråga är trafiksäker. Defekta delar som inverkar på bromsarna klassar då jag som trafikfarligt, och det ska absolut under inga omständigheter gå igenom.
Tyvärr förekommer det dagligen att någon bes. gubbe släpper igenom en trafikfarlig bil av en eller annan anledning. Inkompetens, slarv eller god gärning - oavsett orsak så ska trafikfarliga bilar inte godkännas.
Givetvis förekommer det motvända också alldeles för ofta - felfria bilar som får nedslag på både det ena och det andra...

Nej, tanken bakom besiktningen är helt rätt, men kompetensen hos dom som jobbar där är under all kritik...
av johansson666
Öööö ja. Låsnigsfria bromsar som gör att du kan svänga när du tvärsnitt för att undvika krasch. .... Varför får bilar utan åka nå gatan som inte har sånt om det är en sån jävla trafik fara.
Användarvisningsbild
av taxi
Det är säkert så att ABS är bra i 9/10 fall, men livsfarligt är det nog inte att köra utan.
Finns ett säkerhetssystem monterat så ska det såklart fungera också, precis som sidoblinkers.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
taxi skrev:Finns ett säkerhetssystem monterat så ska det såklart fungera också, precis som sidoblinkers.
^this.
Du kan inte jämnföra en bil som är designad utan ABS med en som är byggd för ABS. Om dom kunde skulle dom säkerligen införa lag på ABS, anti-spinn och allt annat som nya bilar har, men det går inte riktigt i praktiken. Det dom därimot kan göra är att kräva att alla säkerhetsdetaljer en bil byggdes med ska fungera.
Inget mer med det, man ska få nedslag på defekta delar som inverkar på säkerheten.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw