Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
Hade bilen inne på service hos mekonomen i fredags. Och fick ett met eller mindre blankt papper med mej hem och vart skitnöjd. Parkerade bilen hemma och så har den stått hela helgen ända tills jag skulle till jobbet idag..
Kommer ut till den stora vägen, växlar ner till 1:an och ska köra ut och då bara smäller det till i bilen utan förvarning. Kom inte en meter med bilen. Så det fick bli bogsering till samma mekonomen verkstad som servicen utfördes på och dom sa till frugan att det är drivknuten vä fram som är sönder... nu till min fråga, kan den ryka sönder utan nån förvarning eller kan det vara så att dom gjorde nåt med bilen på servicen?? Är det nåt dom borde ha sett när dom kollade igenom bilen. . Tycker ju inte det skulle hända så fort efter service? Knappt kört 2 mil efter servicen
Användarvisningsbild
av js1
Om du med "service" menar att dom bara bytt motorlja, oljefilter och ev några andra småsaker så är det väl svårt att lasta drivknuten på verkstan som utförde servicen. En dålig drivknut brukar väl ge ifrån sig ett knakande ljud när man svänger. Jag vet inte om dom bara kan gå sönder utan förvarning.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men att verkstaden vid en "vanlig" service inte upptäcker en dålig drivknut, behöver inte betyda att de varit slarviga. Om gummidamasken var hel, syns ju inget utifrån.
av emastar
Ok. Dom har dock påpekat att damasken satt dåligt... Det har inte hörts nåt från drivknuten innan det smällde till idag.. och har inye vart med om nåt sånt här innan. Hhar haft andra bilar med dålig drivknut och vet hur det låter. Får se vad dom säger imorn när frugan och svörfar dka hämta bilen. Hade gärna snackat med mekarn på plats... men jobbar tyvärr.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw