Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena, har en 855 T5-97 som Lambdasondslampan började lysa på förut, har inte en aning varför då allt funkade kanon fem minuter innan. Tänkte inte så mycket på det förräns jag kände att den knappt laddade alls, kikade på min laddtrycksmätare och istället för att ladda ca 1.2 bar så vägrar den ladda mer än 0.4 :x

Någon som har en aning om vad det kan vara eller som varit med om samma sak? Ganska ledsamt då jag bara haft bilen i en dag :cry:
Hej!
Öppna huven och kolla om du ser något som ser trasigt ut. Hittar du inget så får du ta bilen till någon som kan läsa ur koden.
Jag kan sträcka mig så långt att kalla den för "lambdalampa", men en "lambdasondslampa" är det inte, det finns många koder som inte har med sonderna att göra.
taxi skrev:Hej!
Öppna huven och kolla om du ser något som ser trasigt ut. Hittar du inget så får du ta bilen till någon som kan läsa ur koden.
Jag kan sträcka mig så långt att kalla den för "lambdalampa", men en "lambdasondslampa" är det inte, det finns många koder som inte har med sonderna att göra.
Har lämnat in den på felsökning nu, hoppas att det inte är något allvarligt och alltför dyrt :shock:
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw