Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en Volvo V70TDI 98a med (Affärspaket).

Det verkar som att det inte sitter eluppvärmda backspeglar...
För när jag jämnför knappen i pappas 855 TDI så är det symbol för både bakruta å speglarna och i min V70 är det bara bakrutan...
Är det svårt att koppla in så det blir värme i speglarna?
Volvo brukar ha mycket färdigt draget med kablar, Strömställare med båda symbolerna har jag och en 855a med eluppvärmda speglar om det är något som passar därifrån?

BAKRUTEUPPVÄRMINGEN FUNGERAR INTE HELLER... ALLA SÄKRINGAR ÄR HELA...
tog isärt å det visa sig att det inte var färdigdraget upp i speglarna men draget till kontakstycket i dörren så man behöver antingen skaffa ett par andra speglar eller luska ut vart stiften ska sitta i kontaktstycket å dra egna kablar...
å vad ja såg ska man inte behöva byta strömställaren, det är lika många stift och dem sitter på lika ställe.
Strömställaren är exakt samma förutom symbolerna. Jag gjorde så att jag åkte till en skrot och fixade kablaget från dörren till spegeln samt spegelglas med värme i. Sen är det bara att skarva ihop din nuvarande härva med den från skroten, alternativt pinna ur kontaktstiften från skroten och sätta i stiften i din nuvarande kontakt.
Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]

Det enda relativt säkra motorvalet är 5-[…]

Visa din semesterbil(d)

Kul med Wien. Lagom varmt där nu? Blir det e[…]

Det är ecm och cem som tappat synkroniseringe[…]