Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har ett ganska irriterande problem..

När bilen står på tomgång med koppling uppe/nere klonkar det litet från växellådan ( eller diffen ) . Men så fort jag belastar den så slutar det ( Axlarna i lådan/diffen kommer i spänn)..

men nu har följande uppstått...
Knarrande.. typ knastrande/kuggande missljud vid sväng höger/vänster.. Blir mycket påtagligare om jag trycker ned kopplingen.
låter ganska högt i låga farter. I högre är det svårt att avgöra då fartvinden dränker ljudet ( förmodar jag )

Tänker på drivaxlar/knutar men det borde väl inte låta mer om jag trycker ned kopplingen?
samma gäller hjullager..

Diffen? - växellådan?..

är Redline Mtl i växellådan nu..

Skall köra 100 mil på Fredag så därför mycket tacksam för svar,
mvh
Alexander
av *pettson*
Finns ett antal olika anledningar till oljud. Ett av dom blir du av med om du tappar ur redlinen. Häll i vanlig växellådsolja som det ska vara så blir iallafall det tyst.
Skulle ut och provköra mer nu, Då ramlade det kulor ur höger yttre drivknut. Så nog har jag hittat problemet allt :lol:
Tur att jag inte valde att köra långsvängen med missljudet. 1000:- för en bättre beg och skruvning imorgon.. Samt växellådsoljebyte..

Nice, det där har jag tänkt att gör[…]

V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]